Jak zmaksymalizować dostarczalność wiadomości email?

Powrót do strony głównej

Interia.pl:

„Prosimy taką wysyłkę podzielić w czasie i na paczki i wysłać.”

Onet.pl:

„Jako pierwszy krok do zapewnienia bezproblemowej wysyłki wiadomości
na nasze serwery, jak również i innych dostawców należy spełnić
podstawowe wymagania.

Przede wszystkim Państwa adresy IP powinny posiadać ustawioną odwrotną
translację adresu DNS, gdyż bez niego nie dostarczą Państwo wiadomości
na nasze serwery.
Kolejnym wymaganiem jest posiadanie poprawnie ustawionego wpisu SPF
dla konkretnej domeny.
Prosimy pamiętać również o próbie ponowienia wiadomości po uzyskaniu
komunikatu 4.x.x. Dla naszych serwerów to czas od 60 sekund do 210
minut.

Należy również pamiętać o rozdzieleniu wysyłki. Nadanie 10 tysięcy
wiadomości w tej samej chwili w żaden sposób nie zapewni ich
dostarczenia jak najszybciej, a wręcz może mieć odwrotny skutek.

Jeśli spełnią Państwo te warunki, prosimy o kontakt z nami w celu
przekazania dalszych instrukcji.

Na końcu naszej wiadomości pragniemy zaznaczyć, iż nikt nie
zagwarantuje Państwu 100% dostarczalności wiadomości, co spowodowane
jest kwestiami technicznymi, jak i budowy poszczególnych filtrów.”

Google (gmail):

http://support.google.com/mail/bin/answer.py?hl=pl&answer=81126

wp.pl:

1. Konstrukcja maila z zachowaniem standardów
2. 30 / 40 równoległych połączeń z pojedynczego IP
3. ilość mail w pojedynczym połączeniu 50 / 75
4. IP nie powinno być na czarnych listach typu SPAMHAUS, SORBS
5. w treści nie powinno być domen listowanych przez URIBL

o2.pl:

W celu nieutrudnionej wysyłki wiadomości przez klientów masowych należy:

1. Sprawdzić adres IP serwera z którego będą wysyłane wiadomości. W
naszym przykładzie będzie to adres IP 193.17.41.214

2. Sprawdzić revDNS adresu IP (dig -x lub host lub nslookup )

Przykład:


#$ host 193.17.41.214
214.41.17.193.in-addr.arpa domain name pointer mx3.go2.pl.

Opis:
Z powyższego polecenia wynika, że adres IP 193.17.41.214 wskazuje na domenę mx3.go2.pl.

3. Sprawdzić czy domena na którą wskazuje revDNS rozwiązuje się na ten
sam adres IP.

Przykład:


#$ host mx3.go2.pl
mx3.go2.pl has address 193.17.41.214

4. Sprawdzić SPF dla domeny, w której będzie adres nadawcy (dig TXT ).
W naszym przykładzie będzie to domena o2.pl; Klient powinien sprawdzić
wszystkie domeny z których zamierza prowadzić wysyłki masowe.

W rekordzie powinny być wypisane wszystkie adresy IP z których będą
wysyłane wiadomości należące do danej domeny.

Przykład:


#$ dig TXT o2.pl
;; ANSWER SECTION:
o2.pl. 43200 IN TXT "v=spf1
ip4:193.17.41.0/24 ip4:193.222.135.0/24 ip4:212.126.20.0/25
ip4:195.200.214.0/24 -all"

Opis:
Powyższy wynik wskazuje, że wszystkie adresy między innymi z zakresu
ip4:193.17.41.0/24 mogą wysyłać wiadomości z domeną o2.pl.

Uwaga! Należy zwrócić szczególną uwagę na to, by zapis o SPF był
dokładny – bez zbędnych znaków. Wystarczy spacja czy dodatkowy
przecinek, by cały wpis był nieskuteczny!

Poprawnie skonstruowany rekord SPF pozwoli na wysyłane listów do
serwerów o2 z wymienionej domeny (w naszym przykładzie z @o2.pl)

W razie problemów…

W razie dalszych problemów, prosimy o kontakt z Biurem Obsługi Klienta
o2 wraz z następującymi informacjami. Tylko przekazanie kompletu
danych pozwoli naszemu działowi technicznemu sprawnie zająć się
Państwa zgłoszeniem!

  1. Adres IP serwera z którego jest wysyłana poczta,
  2. Szacowana skala problemu
  3. Treści „zwrotki” wraz z nagłówkami. Zwrotka to list, który
    przychodzi do nadawcy, gdy nie uda się dostarczyć wysłanej wiadomości.
  4. W przypadku braku posiadania „zwrotki”, konieczne jest przesłanie:
    • adres nadawcy,
    • określenie czasu kiedy występował problem,
    • który MX odbił list – to informacja z logów serwera;